VELKOMMEN til generalforsamling i JYSK LANDSBYUDVIKLING I NEPAL
Søndag 8. april 2018 kl. 13.00 på Den Kreative Skole i Silkeborg,
Bindslevs Plads 7, 8600 Silkeborg
Se indkaldelse og dagsorden for selve generalforsamlingen her

Vi starter som altid eftermiddagen med nepalesisk te, hjemmebag og spændende indlæg om vores udviklingsarbejde:

Madi Brain Power biblioteket giver læselyst og indsigt
v/ Anne Klindt, journalist
Tirsdag 20. februar slår ’Madi Brain Power’ biblioteket dørene op for børn, unge og voksne.
Jysk landsbyudvikling i Nepal står sammen med Viborg City Marathon og lokale aktører bag projektet.
Tanken er, at biblioteket skal give læselyst, indsigt og forbedre læsefærdigheder i lokalområdet.
Se video fra indvielsen og hør reaktionerne på projektet.

Vores landbrugsprojekt går ind i næste fase
v/Niels Damsgaard Hansen, koordinator for Erhvervsudvikling
Efter to års erfaring med et årligt kursus for knap 20 udvalgte landmænd fra tre landsbyer i Madi 8 og etablering af både et drivhus og 3 demoparceller tager vi et nyt skridt.
Planen er, at vi vil hjælpe cirka 15 landmænd med at danne en selvstyrende, demokratisk gruppe, der får et efter nepalesiske forhold større lån. Pengene kan gruppen efter fælles beslutning låne ud til sine medlemmer. Forudsætningen for at kunne være med i gruppen og dermed at kunne låne penge er, at medlemmerne hver især udarbejder en 4-årig udviklingsplan for deres landbrug. JLIN vil også søge et nærmere samarbejde med det lokale, folkevalgte styre i en langsigtet proces

The Madi Ecosan Toilet Project
v/ Surya Prajapati, ingeniør og Steen Poulsen, frivillig vvs’er i 2016
The Madi EcoSan Toilet Project is a project based to benefit different Developmental Aspect of Madi Village. Ecological Sanitation toilets produce zero waste i.e. wastes are reused as bio-fertilizers.
The project could be a “movement” for better sanitation and hygiene in the village. As the approach is new in the village, it will take untiring efforts to aware people about its benefits and usage. The project plans to lunch pilot project from September 2018 and continue further phases afterwards.

På vej mod ny strategi – vi tager dig med på råd
v/Christian Kolthoff og Hans Jørn Hansen, begge medlemmer af JLIN’s bestyrelse
Strategiperioden 2014-18 nærmer sig sin afslutning. Den skal afløses af en ny 4-årig strategiperiode, som vi har taget hul på at udarbejde. Vores næstformand Christian har været i Madi for at gøre status og indsamle inspiration til den nye strategi. På generalforsamlingen vil han fortælle om oplevelserne og overvejelserne, hvorefter bestyrelsen i en halv times workshop tager dig og de andre deltagere med på råd.
Glæd dig til at give dit besyv med

HUSK at betale kontingentet for 2018
(150 kr. til konto 7170 2298622 eller via Mobile Pay til 26594 (5 cifre)

Det vil glæde os at se dig – også selv om du måske endnu ikke er medlem af